W ostatnich latach dość często zauważa się prowadzenie ankiet wśród klientów i petentów wielu firm. Można je spotkać w urzędach, instytucjach publicznych, przychodniach, szpitalach, firmach ubezpieczeniowych, a przede wszystkim w sklepach (stacjonarnych i internetowych). Celem przeprowadzenia tego rodzaju badań ankietowych jest poznanie gustów i opinii klientów, a także preferencji względem jakości obsługi.
Wyniki tych ankiet są brane pod uwagę podczas planowania szkoleń pracowniczych w zakresie podejścia do klienta i petenta. Jest ono szczególnie istotne w przypadku pozyskiwania nowych klientów, a także utrzymania dotychczasowych. Ważne jest bowiem wzbudzenie sympatii otoczenia przedsiębiorcy, które może mieć znaczny wpływ na powodzenie jej interesów.
Kolejnym atutem w ręku sprawnego przedsiębiorcy jest odzież firmowa. Może mieć ona zastosowanie na wiele różnych sposobów. Pierwszym i jednocześnie najprostszym sposobem jest noszenie jej przez wszystkich pracowników mających styczność z klientem zewnętrznym. Nadrukowane na niej logo firmy lub jej nazwa nie tylko powoduje identyfikację pracownika ze swoim zakładem pracy, ale jednocześnie stanowi nośnik reklamy w kontaktach z otoczeniem firmy. Odzież firmowa stosowana jest w różnorodnych firmach i branżach. Ubrania służbowe są popularne wśród pracowników budowy, instytucji publicznych, banków, poczty, a także dużych sklepów.
Ubrania z nadrukiem znaku firmowego lub nazwy przedsiębiorcy są również nader często stosowane w działaniach promocyjnych . Sprawdzają się tu przede wszystkim koszulki typu t-shirt, a także czapeczki z daszkiem. Klienci firm szczególnie ciepło odbierają działania marketingowe z wykorzystaniem tego rodzaju gadżetów reklamowych.