gadżety firmowe
Gadżety reklamowe są produktami mających całe mnóstwo zalet. Zaliczyć można do nich między innymi dużą uniwersalność. Zaopatrując się w produkt z tej kategorii możemy mieć pewność, że posłuży on naszemu klientowi przez długi czas, bez względu na jego wiek, tryb życia czy wykonywany zawód. Tego typu upominki sprawdzają się zarówno w domu, jak i w biurze czy w podróży. D najpopularniejszych reklamowych prezentów zalicza się długopisy, koszulki, kubki, pendrive’y, power banki oraz parasole. Nadruk na ich powierzchnię nanosić można z wykorzystaniem rozmaitych metod. Jedną z nich jest tłoczenie. Na czym polega ta technika i jakie są jej główne zalety?Gadżety firmowe zdobione techniką tłoczenia prezentują się niezwykle elegancko i szlachetnie. Metoda ta polega na odciśnięciu w podłożu trójwymiarowego kształtu odpowiadającego przygotowanemu uprzednio przez klienta projektowi graficznemu. By móc oznakować upominek tą metodą, w pierwszej kolejności należy wykonać matrycę. Do tego celu najczęściej wykorzystuje się mosiądz, a to ze względu na jego dużą wytrzymałość i podatność na obróbkę.
Jak na dalszym etapie tworzy się takie gadżety firmowe? Pod maszyną umieszcza się wybrany produkt, na powierzchni którego odciśnięta zostanie matryca. Całość procesu odbywa się przeważnie w temperaturze pokojowej. W niektórych przypadkach, by tłoczenie było bardziej skuteczne, matryca podgrzewana jest do temperatury kilkudziesięciu stopni Celsjusza.
gadżety firmowe zdobione techniką tłoczenia nie są powszechnie stosowane. Wynika to z faktu, że nie każdy z materiałów jest na tyle podatny na odkształcenia, by możliwe było zastosowanie tej techniki. Bardzo dobrze sprawdza się ona w przypadku portfeli, toreb, teczek, kalendarzy reklamowych, notesów i innych wyrobów ze skóry. Wielkość nadruku ograniczona jest tutaj przez możliwości danej maszyny. Najcześciej jest to około kilkunastu centymetrów. Decydując się na zakup gadżetów firmowych z tłoczonym nadrukiem możemy mieć pewność, że na długi czas zapadną one w pamięci naszych klientów.